פוליסות ביטוח עסקים המוצעות בשוק

ביטוח עסקים – הפוליסות המוצעות בשוק

התחרות בין חברות הביטוח בתחום ביטוח עסק וביטוח רכוש רבה, כיום בשוק קיימות חברות ביטוח רבות,שמציעות פוליסות וכיסויים אטרקטיביים ,לכל עסק קטן או גדול, חשוב לבדוק טוב-טוב לפני שנדרשים לעשות ביטוח לעסק, ולבדוק איזו חברת ביטוח מציעה את הפוליסה העשירה והמגוונת שכוללת בחובה כיסויים כאלה שיתנו לעסק הגנה מפני כל הסיכונים המשמעותיים שלו.

עתה כשנבין יותר את התחרות העזה הקיימת בשוק אודות ביטוחי עסק ,ריכזנו עבורכם את פוליסות ביטוח העסקים המוצעות בשוק. אלו הן פוליסות ביטוח עסקים הסטנדרטיות אותן מציעות חברות הביטוח העיקריות והגדולות הקיימות. המרוויח העיקרי מהתחרות בין החברות הינו הצרכן, בעל העסק שבא לבטח את עסקו ויכול למצוא פוליסה שמתאימה לו ועונה על צרכיו אצל יותר מחברה אחת ולאחר השוואת מחירים ותנאים וכמובן לאחר מו"מ יכול למצוא לעצמו את הפוליסה המתאימה והמשתלמת ביותר בשוק :

מגדל – מגדל לעסקים- פוליסה גמישה לעסקים שונים .
הראל – מכלול לעסק – מגוון כיסויים לסוגי עסק שונים.
אפגרייד למשרד – תכנית מורחבת למשרד (על בסיס כל הסיכונים)
כלל – מטריה משולבת לבית העסק,מטריה משולבת למשרד,ומטריה משולבת לבתי מלאכה.
הפניקס – אלומה לבית העסק.
אלומה לביטוח המשרד.
אלומה לחבר מושב.
מנורה מבטחים – רימון עסקים.
משרדית
רימון 2000 חנות בקניון.
איילון – ביטוח העסק "הכל בה לעסקים" – כיסוי מורחב (על בסיס כל הסיכונים(
אופיס ביט- ביטוח למשרדים.
הכל בה למוסכים – פוליסה מודולארית למוסכים
דנטל ביט – ביטוח למרפאות שיניים

על בסיס כל הסיכונים פירושו, שהכל מכוסה מלבד החריגים, לעומת כיסוי רגיל בו מפורטים גם הכיסויים וגם החריגים.

למעשה,כל פוליסות ביטוח עסק מתבססות על כיסוי בסיסי ,שהוא הסיכום של "אש מורחב" שאינו ניתן לבחירה,כל יתר הכיסויים המוצעים הם בגדר בחירה והם : נזקי פריצה, שריפה, אחריות כלפי צד שלישי, נזקי טבע, אחריות מעבידים, כיסוי לנזקי רעידות אדמה {הכיסוי לנזקי טבע אינו כולל כיסוי עבור נזקי רעידות אדמה,מדובר בכיסויים נפרדים ,ועלויות שונות .), סחורה בעברה, באם העברת הסחורה אל העסק וממנו נעשית באחריותו של בעל העסק, ובמקרים בהם נשארת הסחורה ברכב לאחר שעות העבודה, כספים בהעברה מבית העסק או אליו,וכספים בקופה ובכספת, ציוד אלקטרוני ומערכות ממוחשבות-ביטוח מורחב מעבר לכיסוי הבסיסי, ביטוח אבדן הכנסות ואבדן רווחים כתוצאה מנזק המכוסה בפוליסה, תאונות אישיות לבעל העסק ואף לעובדים –ביטוח זה מוכר כהוצאה כחלק מהפוליסה הכללית.
לסיכום: כאשר אנו רוצים להתאים את הביטוח לעסק שלנו עלינו קודם כל לבחור את התכנית המתאימה לנו ביותר ורק לאחר מכן את הכיסויים הדרושים לנו באותה התכנית וכל זאת בעזרת סוכן או יועץ.

לסיכום,באמצעות המדריך הבנו מה כולל בחובו ביטוח עסק, ואילו כיסוים וחריגים עלינו לקחת בחשבון לפני שאנחנו מבטחים את עסקנו,
אין ספק כי חשיבותו של סוכן הביטוח או יועץ הסיכונים בפוליסות עסקים חשובה הן בתכנון ועריכת הפוליסה על פי צרכי העסק והן בשירות הניתן למבוטח תוך כדי תקופת הביטוח במהלך שנת הביטוח.

כאשר בודקים את העדר הכיסוי האפשרי לפי הפוליסה העסקית חשוב לבדוק תחילה את הפרטים,שאינם מבוטחים למרות שלא פורטו בחריגי הפוליסה –
מדובר באותם דברים שקיים צורך לפרטם באופן מיוחד על מנת שיהיו מבוטחים כגון:

1. זיקת הביטוח- הפוליסה אינה מכסה זיקת ביטוח שלא פורטה ברשימה,כלומר אם המבוטח התחייב לכלול בשם המבוטח בפוליסה גורמים נוספים (כמו משכירים ,שוכרים שותפים בעלי שיעבוד וכדומה), על המבוטח לפרט את השמות בהצעת הביטוח המקורית או להוסיף את השמות החדשים להוראת החידוש. וכך יש לעשות גם לגבי כלילת מוטבים בפוליסת זולת המבוטח.

2. תיאור הפעילות- במקרה זה חשוב לדייק בתיאור הפעילות בגינה מבוקש הביטוח.למשל אם ביטחנו חנות בגדים,והמבוטח התחיל גם לארגן תצוגת אופנה , הרי שהסיכון הכרוך בתצוגות האופנה (רכוש וחבות), יהיה מבוטח רק אם פורט בפוליסה.

3. כלילת אתרים- מבוטחים רבים מוסיפים סניפים חדשים,וגם אתרים נוספים לפעילותם העסקית,אתרים אלה חשוב לציין בהצעת הביטוח או בהוראת החידוש. יש לשים לב לעובדה, שהוספת כתובת או שינוי כתובת יחייב לפעמים הגדלת גבול האחריות לביטוח אובדן שכר דירה וגם או הגדלת תקופת הכינון , שנדרשת לפי הפוליסה ולפעמים אפילו הגדלת תקופת השיפוי לפי הפוליסה לביטוח אבדן רווחים-למשל כאשר הכתובת החדשה היא במבנה גדול ורחב יותר מהמבנה הקודם , שהקמתו לאחר נזק תצריך זמן רב יותר לעומת המבנה הקודם.חשוב לציין כי הפוליסה לא תכסה כל נזק שנגרם בשל פעילות באתרים,שלא צוינו ברשימה.

4. הגדרת רכוש המבוטח- במקרה זה חשוב להקפיד על הגדרת כל רכוש לגביו מבוקש הביטוח,תוך הקפדה על פריטי רכוש מיוחדים כגון : דברי אמנות, אריזות, משטחים, מיכלים, ציוד מיוחד, מדרכות וכדומה.

5. עדכון סכומי הביטוח- כאמור מבוטחים רבים משקיעים בעדכון מערכות המחשוב שלהם מידי שנה, מוסיפים,משפצים ומעצבים מחדש את העסק,כל הגורמים האלה משפיעים כידוע על ביטוח חסר או אפילו על היעדר ביטוח לגבי רכוש מיוחד.

6. הסכמים וחוזים- כל אותם ההסכמים הקשורים לנטילת או הטלת אחריות והתחייבות לביטוח.

7. עדכון גבולות האחריות- עלות התביעה הממוצעת עולה מדי שנה,לכן חשוב להגדיל בחידוש או לאחריו את גבולות האחריות על מנת לתת למבוטח את הכיסוי הטוב ביותר בהתאם לאפשרויותיו וצרכיו.כידוע חברת הביטוח לא תשלם תביעות מעל לגבול אחריותה.

לבסוף, מדריך זה נותן היכרות חדשה עם עולם הביטוחים, ועל ביטוח עסק בעיקר, דנו כאן אודות הכיסויים והחריגים הנכללים בחובו,על חברות הביטוח ועל הפוליסות אותן הן מציעות, ואף למדנו על מספר פרמטרים , שעלינו לקחת בחשבון לפני שאנחנו ניגשים לבטח את עסקנו.

אז-שלא יעבדו עליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים